profesora Isa - Reisverslag uit Puerto Baquerizo Moreno, Ecuador van Isa Gaastra - WaarBenJij.nu profesora Isa - Reisverslag uit Puerto Baquerizo Moreno, Ecuador van Isa Gaastra - WaarBenJij.nu

profesora Isa

Blijf op de hoogte en volg Isa

18 September 2014 | Ecuador, Puerto Baquerizo Moreno

Hola!!

Inmiddela al weer drie dagen aan het lesgeven! Had helaas geen tijd om eerder te schrijven maar ben vandaag een ochtend vrij.

Ik moet snel een internetcafe vinden waar ik mijn fotos kan uploaden!

In de ochtenden werk ik samen met Joel en Yana (uit duitland) met kinderen van 15-17, onze leeftijd dus. De eerste les was echt verschrikkelijk, de leraar stelde ons aan ze voor en vertrok. Eeehm okee, wat moesten we nu doen? De leraar zei dat we niks hoeften voorbereiden en de kinderen gewoon moesten helpen met ideen,maar dat werkte voor geen meter. Sommige wilden een film maken tijdens de tekenles over de zeeleeuwen, anderen wilde dat yana hun na ging tekenen en anderen wilden dat ik een muurschildering ging bedenken. Dat schoot natuurlijk niet op. Die middag gingen we overleggen hoe we het anders zouden aanpakken, en we besloten om elke les iets voor te bereiden om te doen met de hele klas samen.

Dus de volgende les zette we de tafels in een kring en in het midden een tafel met daarop een krukje, wat stenen, flessen, planten en stokken en dat moesten de kinderen natekenen. Er was heel interessant licht in het lokaal wat ervoor zorgde dat er bijzondere schaduws op de objecten vielen. Wij liepen met zn drieen rond om te helpen. Ze vonden het zo leuk! En ze deden het heel erg goed. Toen de bel ging wilden ze nieteens stoppen!

Elke dag hebben joel en ik in de middag en klas met kleinere kinderen waarmee we knutselen en tekenen. We lieten ze een fantasieboom vingerverven met fruit en vogels erin. Ze vonden het fantastisch! Zo leuk om te zien hoe verschillend sommige kinderen dingen aanpakken . We hebben ook al een keer monstertjes geknutseld en een onderwaterwereld gekleurd. Joel is verschrikkelijk creatief en samen maken we een goed team om dingen te bedenken.

Ook kwam mn moedertje erachter dat ik nagellak bij me had, en voor ik het wist stonden al haar zussen voor de deur voor een manicure en pedicure. Na drie uur nagels gelakt te hebben kreeg ik een bord octopus als bedankje. Een van de zussen heeft een internetwinkeltje en vroeg of ik de muren wil beschilderen met dieren van de galapagos. Natuurlijk! Vanochtend begonnen met een grote walvishaai op de achterste muur, en vanavond een fragata op de andere muur. Ze vonden het helemaal te gek! De andere zus een een bezoeker van de winkel wilden ook wel een schilderij.... ik krijg het er nog druk mee! :)

Ben gelukkig al aardig gewend geraakt aan het ritme hier, en voel me erg op mn plek in de familie!

Hasta luego,

Isa.

  • 18 September 2014 - 21:20

    Helga:

    Volgens mij heb je het daar goed naar je zin, Isa. Straks wil je niet meer eens terugkomen! Geniet er maar lekker van hoor.

  • 18 September 2014 - 22:56

    Omie:

    Hallo Lieverd, alweer een nieuwe uitdaging, en dan moet je maar uitzoeken hoe je dat gaat aanpakken!
    Het is je weer gelukt! Geweldig Isa, wij weten hoe je in elkaar steekt!
    Erg fijn dat je je goed voelt bij je gezin, geniet er van, dikke knuffel van ons Opa en Omie XXXX

  • 19 September 2014 - 09:45

    Jannie/mamsie:

    15-17 jaar jouw leeftijd? Haha , hoe lang heb je niet uitgekeken naar je 18 e verjaardag

  • 19 September 2014 - 09:48

    Jannie/mamsie:

    Hoe leuk dat je letterlijk en figuurlijk een handtekening achterlaat op de muren van San Christobal!! Gaaf hoor, ga zo door babe xxx

  • 19 September 2014 - 10:11

    Allei:

    Hola Isa,

    Jeetje wat geweldig is het allemaal. Zo zie je maar die leraar laat het aan jullie over en kijk wat een succes je hebt en creatief jullie zijn. Meid wat een ervaringen. En dan nog door iedereen gevraagd worden superrr

    Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal en hopelijk foto's?
    groet,
    Allei

  • 19 September 2014 - 11:16

    Opa En Oma G:


    Hallo Isabel,
    Wat een leuk verslag weer en weer nieuwe belevenissen.Gisteren zijn alle kinderen bij ons geweest
    om een fles champagne te ontkurken, we hebben ons huis verkocht, hoera!!!!!

    Groetjes Opa en Oma G

  • 21 September 2014 - 14:30

    Peter En Geri:

    Het wordt steeds leuker daar geloof ik, blij dat je het naar je zin hebt.
    Nu laat je ook nog je stempel achter met kunstzinnige creaties in de vorm van de muurschilderingen, heel veel plezier nog.
    We zijn weer benieuwd naar het vervolg XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isa

Hooi! Ik ga zes weken vrijwilligers werk doen op de Galapagos eilanden, Ecuador. Hier kun je lezen wat ik allemaal doe en meemaak tijdens mijn reis!

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 75638

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 24 Oktober 2014

Arts & Crafts op de Galapagos

Landen bezocht: